Volledige beschrijving
Volledige productomschrijving weergeven
Ultieme 3D-audiosoftware
Gebaseerd op het principe van particles, kan elk audiobestand worden gebruikt om triggerpoints te produceren die een geluidsdeeltje creëren. Bij gebruik van slechts één audiobestand zal het partikelsysteem van Sound Particles 2 elk hetzelfde bestand met variaties produceren, terwijl bij import van meer dan één bestand elk partikel willekeurig één van de beschikbare audiobestanden zal reproduceren. Met maximaal een miljoen particles beschikbaar, biedt Sound Particles 2 een opwindend palet van beschikbare sound design voor contemporary film of TV scoring.
Elk particle kan op een aantal verschillende manieren worden gebruikt, waaronder groepen of emitters. Groepen creëren alle partikels tegelijk, terwijl emitters partikels produceren met een constante snelheid. Voor extra variatie kunnen audio modifiers worden geplaatst bij elke particle, waardoor een veel diverser scala aan geluiden en beweging tussen elke particle ontstaat. Deze audio modifiers kunnen van alles zijn, van basisfuncties zoals EQ of eenvoudige vertragingen tot zeer complexe processen zoals gerandomiseerde filters, gerandomiseerde pitch-shifters of zelfs granulaire modifiers.
Integreer met animatiebronnen
Nu met ondersteuning voor keyframe-automatisering en animatie, stijgt Sound Particles 2 naar de top van alle beschikbare 3D-audiosoftware. Neem de controle over de ruimtelijke beweging van uw geluiden in de ruimte en bepaal elk detail van de automatisering voor experimenteel geluidsontwerp. Wilt u dat uw geluid begint binnen een krappe bol en na 30 seconden 10 meter uitdijt? Geen probleem. Sound Particles regelt de animatie en beweging voor u. Met behulp van automatisering kunt u parameters regelen die zijn gekoppeld aan bewegingsmodifiers die zijn opgenomen om gerandomiseerde beweging in de particles toe te voegen. Zo kun je bijvoorbeeld honderden particles automatiseren met gerandomiseerde pitch-shifting die rond een ruimtelijk veld bewegen. Het is nog nooit zo eenvoudig geweest om een geluidsontwerp te maken in een 3D-ruimte.
Virtueel microfoonsysteem voor meeslepende aanpassing
Sound Particles 2's Virtual Microphone systeem werkt als een virtuele geluidscamera die rond je bron beweegt, en is het ultieme meeslepende hulpmiddel. Met behulp van de virtuele microfoons kun je je partikels vanuit een ander perspectief opnemen, wat zorgt voor een betere samenhang tussen je audio en de visuele cue op het scherm. Je kunt meerdere microfoons tegelijk gebruiken en kiezen uit een breed scala aan formaten, zodat je klaar bent voor elke situatie. Omni, cardioïde, hyper-cardioïde, bidirectioneel, stereo (XY, MS, AB, Blumlein, Decca Tree, ORTF), Ambisonics, meerkanaals en zelfs meeslepende Dolby Atmos wordt ondersteund. Hoewel u kunt kiezen uit een groot aantal verschillende opstellingen, kunt u met Sound Particles 2 een aangepaste luidspeakeropstelling maken voor gebruik in het Virtual Microphone System.
Uitgebreide video-compatibiliteit
Geluiden aanpassen aan video is de beste manier om het realisme en de geloofwaardigheid van uw film of TV-audio te maximaliseren. Sound Particles 2 biedt de mogelijkheid om een videoclip of afbeelding te laden en te mixen met de cue op het scherm. Door gebruik te maken van de sferische weergave, kunt u de partikels bovenop het beeld zien liggen, waardoor u geluiden nauwkeuriger in het ruimtelijke veld kunt plaatsen. Bovendien kunt u met Sound Particles 2, voor wie met virtual reality werkt, uw 360-gradenvideo's importeren om geluid te mixen. Met behulp van Ambisonics Virtual Microphones en de meegeleverde VR Client-applicatie kun je je tracks mixen met head-tracking mogelijkheden om te visualiseren hoe je geluid beweegt rond je videobron.
Verbluffende geluidskwaliteit
Elk deeltje in Sound Particles 2 is gebouwd op een basis van 64-stuks s floating-point precisie en wordt intern verwerkt voor maximale audiokwaliteit. Het voordeel van de 64-stuks s interne verwerking is te danken aan het volume van geluiden dat binnen Sound Particles 2 kan worden gemixt. Als je tot een miljoen particles gebruikt, heb je een groot dynamisch bereik nodig om alles te bestrijken, van de directe geluiden van explosies tot de verre geluiden van gefluister. Het dynamisch bereik in de mixfase wordt gecompenseerd door een normalisatie die wordt toegepast op de outputfase om een meer lineair geluidsniveau voor luisterdoeleinden te garanderen. Natuurlijk ondersteunt Sound Particles sample rates van 44.1 tot 192kHz zodat je het, ongeacht het systeem dat je gebruikt, met gemak in je workflow kunt integreren.
Recensies
"Particles heeft een geweldige impact op ons werk, veel meer dan wat we konden bereiken met knoppen, knoppen en andere software." - Cameron Frankley - Supervising Sound Editor (Geostorm)
"Ik kan eerlijk zeggen dat ik nooit eerder software als Sound Particles heb gebruikt. Het is echt heel bijzonder - ik ben erdoor gefascineerd." - Jason W. Jennings - Supervising Sound Editor (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows)
"Sound Particles produceert audio content op een frisse en innovatieve manier. Ik heb nog maar een tipje van de sluier opgelicht van wat er allemaal mogelijk is, en ik leer om met een geheel nieuwe aanpak te denken. Het heeft ook misschien wel het beste Doppler-effect dat ik ooit in software heb gebruikt!" - David Farmer - Geluidsontwerper (Lord of the Rings, The Hobstuks )
"We zijn in staat om allerlei echt uitdagende soundscapes te maken met particles. Het is een fascinerend gereedschap dat ik in de show veel heb gebruikt om elementen op te bouwen." - Benjamin Cook - Supervising Sound Editor (Black Sails - Emmy voor beste geluidsbewerking)
Kenmerken
- Nieuw ontwikkelde engine, geoptimaliseerd om te reageren op real-time veranderingen om een onberispelijke audiokwaliteit te behouden wanneer de parameters worden aangepast
- Massaproductie van geluidseffecten met Batch Processing om honderden renders tegelijk uit te voeren
- Meer dan 100 professioneel gemaakte presets inbegrepen met de mogelijkheid om een oneindig aantal trackinstellingen op te slaan
- Sla elk aspect van uw sessie op als User Template om in elke nieuwe sessie op te roepen, inclusief tracks en microfooninstellingen
- Perfecte integratie met een grote verscheidenheid aan essentiële industrieën zoals CGI
- Importeer 3D-informatie en koppel geluidseffecten aan deze objecten om te horen hoe het product final samenkomt
- Real-time rendering
- Automatische decodering van elk formaat maakt het mogelijk te monitoren in binaurale audio
- Inclusief VR Client-app om uw 360-video's en Ambisonics-audio rechtstreeks op uw Android-toestel te bekijken
- Ambisonics Virtual Microphones en VR Client applicatie kunnen worden gebruikt om uw audio te monitoren met head-tracking mogelijkheden tijdens het kijken naar een 360 video
- Gebruik tot een miljoen deeltjes van geluidsbronnen die gelijktijdig spelen voor een diepe en expansieve sound design toepassing
- Met audiomodificatoren kun je subtiele variaties aanbrengen in je partikels, zodat elk geluid zijn eigen unieke klank en karakter heeft
- Particle Groups maken het mogelijk om gelijktijdig geluiden te maken, terwijl Particle Emitters geluiden maken met een constante snelheid
- Breed scala aan audio modifiers, van eenvoudige veranderingen zoals EQ of basis vertragingen tot complexe processors zoals filters, gerandomiseerde sub-bands, willekeurige pitch-verschuiving of korrelige modifiers
- Met keyframe-animatie en bewegingsmodificatoren kun je beweging toevoegen aan je particles
- Plaats je geluid in een ruimtelijk perspectief met virtuele microfoons die werken als een geluidscamera
- Creëer nieuwe virtuele microfoonposities voor aangepaste luidspeakeropstellingen
- Render in HOA Ambisonics tot compatibele formaten ACN/FuMa/SID, N3D/SN3D/maxN)
- Ondersteunt moderne Dolby Atmos formaten tot Atmos 9.1 (bed), Auro 11.1/13.1, NHK 22.2
- Schakel tussen metrische en Engelse maten om een beter begrip te krijgen van ruimtelijke metingen
- Volledige 2D- en 3D-weergaven beschikbaar
- Met metingen voor ruimtelijk volgen en voortplanting kunt u het dopplereffect simuleren bij geluid dat door een ruimte beweegt
- Willekeurige generatoren kunnen nieuwe deeltjes van dezelfde bron creëren voor een iets ander geluid
- Premium ondersteuningssysteem om feedback te krijgen en hulp van de industrie bij uw projecten
- Inclusief Doppler + Air plugins voor een nog groter scala aan mogelijke geluidsontwerpen
Specificaties
Systeem vereisten
- Besturingssysteem:
- Mac: OSX 10.9 of hoger
- Windows: Windows 7/8/10
- CPU: 2-core of hoger
- RAM: 4 GB of hoger
- Schijfruimte: 620 MB
Algemeen